Moje ulubione gry na iPada i iPhone'a

Machinarium – ja odpadłem 3,99 E

Machinarium – ja odpadłem

Ocena Redakcji
Ocena Czytelników
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

To nie będzie opis gry ani tym bardziej recenzja. To będzie ostrzeżenie przed czymś, co prawdopodobnie jest bardzo ładną i dobrą grą. Ja niestety nie jestem w stanie tego potwierdzić. Odpadłem na trzecim ekranie, mimo wielkich chęci.

Czytaj dalej ...
Reckless Getaway, szybko, szybciej! 0,79 E

Reckless Getaway, szybko, szybciej!

Ocena Redakcji
Ocena Czytelników
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Reckless Getaway to gra tak bezbrzeżnie głupia i bez sensu, że aż nie wypada w nią nie zagrać. Kierujemy żółtą furą na miękkim zawieszeniu, próbując dojechać do mety – ale przy okazji narobić jak największych strat w samochodach, głównie policyjnych. Nonsens? Kompletny! Jak się w to gra? Szybko!

Czytaj dalej ...
Brothers in Arms 2: Global Front, dziwny free2play FREE

Brothers in Arms 2: Global Front, dziwny free2play

Ocena Redakcji
Ocena Czytelników
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Brothers in Arms 2 to znana marka, która na iPhone’ie i iPadzie ma swoje jak na razie dwie odnogi. Pierwsza część opierała się na klasycznym modelu pay to play. Teraz jednak Gameloft postanowił przetestować formę free2play i sam się nie mogę zdecydować, czy ta strzelanina fpp sprawdza się w tym modelu, czy nie.

Czytaj dalej ...
Contre Jour, jakie to piękne! 0,79 E

Contre Jour, jakie to piękne!

Ocena Redakcji
Ocena Czytelników
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Contre Jour mimo francuskiego tytułu jest produkcją anglojęzyczną – ale to bez znaczenia, bo język, jakim ta gra się posługuje, jest językiem emocji. To piękny i jednocześnie przeraźliwie smutny tytuł. Z wciągającą mechaniką do tego.

Czytaj dalej ...
Osmos – wyjątkowe przeŻycie 2,39 EUR

Osmos – wyjątkowe przeŻycie

Ocena Redakcji
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Osmos - Hemisphere Games Podczas gdy znakomita większość gier na iPhona czy iPada robiona jest pod gracza impulsywnego, dynamicznego, który gra w biegu i na szybko, czasami pojawiają się też w AppStorze pozycje z totalnie innej bajki. Takie, którymi delektuje się najlepiej wieczorem, przy zgaszonym świetle, ze słuchawkami na uszach, bez pośpiechu i w skupieniu. Jeśli szukasz czegoś w tym stylu – OSMOS cię oczaruje.

Czytaj dalej ...
Przegląd tygodnia (17-23 października 2011)

Przegląd tygodnia (17-23 października 2011)

Ponieważ gramy dużo (a Wy pewnie trochę mniej), uznaliśmy, że przyda się raz w tygodniu podsumować, czym się zajmowaliśmy przez ostatnie siedem dni. Oczywiście w sensie tytułów rozrywkowych na iPhone’a i iPada. Nie traktujcie tego jako listy nowości – często sięgamy po starsze tytuły; zamiast koncentrować się na tym, co nowe, staramy się wybierać to, co dobre. Czasami się mylimy, oczywiście.

W tym tygodniu graliśmy zatem w:

Dead Space – jedna z najpiękniejszych gier na sprzęt Apple’a, kompletna i kapitalna. Niewiele ustępuje swoim odpowiednikom z dużych konsol i z peceta.
Ocena: 4/5
Cena: 2,99 euro
Kup: iPhone, iPad

Czytaj dalej ...
Bike Baron, masochistyczny casual 0,79 E

Bike Baron, masochistyczny casual

Ocena Redakcji
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Jeśli nie znacie tego typu gier, to dzięki Bike Baronowi je poznacie: oparte na fizyce gry zręcznościowe, w których motorkiem lub innym ustrojstwem przejeżdżamy niemożliwy (fizycznie) tor przeszkód. Elastomania, Trials HD – te gry traktowały o tym samym i obie wkraczały bardzo szybko w kosmiczny hardkor.

Czytaj dalej ...

Max Payne heading to mobile phones

Ocena Czytelników

Good news for fans of Max Payne. You will be able to play the game on your phone soon. The Rockstar Games website posted a Q&A session with the Grand Theft Auto creator. He revealed details about the release of Max Payne on smart phones.

We all enjoy a bit of Angry Birds or Partypoker on our phone, but now we can play console games too. After the successful release of Grand Theft Auto III on the App Store last year, the original Max Payne is also set to be released.

Rockstar Games said: „Following the release of Grand Theft Auto III for iOS (and Android devices) late last year, the original Max Payne will be our next release for mobile devices. We will have an official announcement soon confirming the release date, but you can expect it to finally be released sometime in the next couple months.”

The title for anyone who doesn’t know, is a Role Playing game that allows you to walk in the footsteps of Max Payne, an ex-DEA and NYPD officer who is mourning the loss of his murdered wife and child. Oh, and he has also been framed for murdering his partner Alex. A very happy man. We get to be him as he pieces together the loss of his family, and plans revenge for their deaths.

There have been rumours circulating the internet that Max Payne was due to be released on mobile devices, since September, but now we have official confirmation. So, anyone who missed out the first time will get to play it as they travel to and from work each day. The wonders of the smart phone.

Grand Theft Auto III’s release on Android and iOS was high in quality, so we are expecting Max Payne to be just as good, if not even better.

Czytaj dalej ...
Rope Rescue, kuriozalny pomysł 0,79 E

Rope Rescue, kuriozalny pomysł

Ocena Redakcji
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Rope Rescue to – na mój nos – efekt przyciśnięcia twórców przez inwestora. Panowie, powiedział inwestor, co jest teraz na topie? Angry Birds i Cut the Rope, ot co! No to proszę mi zrobić grę z ptaszkami, o linach i niech będzie związana jakoś z fizyką.

Autorzy, po upiciu się, bo to przecież niemożliwe, wymyślili jednak coś, w co nawet daje się grać i co jest całkiem fajne po tym, jak już przyzwyczaimy się do tego, że pomysł na grę jest kuriozalny.

Czytaj dalej ...
Where’s my water, kapitalne! 0,79 E

Where’s my water, kapitalne!

Ocena Redakcji
Ocena Czytelników
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Where’s my water pod względem mechaniki (przynajmniej odblokowywania poziomów) bardzo przypomina Cut the Rope. Też mamy jakiś element, który musimy dokądś doprowadzić, a cała gra też jest oparta na fizyce. Na tym jednak podobieństwa się kończą, a Where’s my water wcale z tego pojedynku nie wychodzi z podbitym okiem.

Ta gra bowiem skupia się nie na fizyce latającego cukierka, tylko na fizyce cieczy. Założenie jest równie absurdalne jak w każdej grze z brzegu: oto krokodyl, mieszkający głęboko pod ziemią, ma ochotę na wzięcie prysznica. Jego koledzy jednak poprzegryzali rury, więc do nas należy doprowadzenie wody do wlotu, który następnie przepompuje ją do krokodylego prysznica. Nasza moc – kopanie dziur w ziemi. Nic więcej.

Czytaj dalej ...