Moje ulubione gry na iPada i iPhone'a

Przegląd tygodnia (17-23 października 2011)

Przegląd tygodnia (17-23 października 2011)

Ponieważ gramy dużo (a Wy pewnie trochę mniej), uznaliśmy, że przyda się raz w tygodniu podsumować, czym się zajmowaliśmy przez ostatnie siedem dni. Oczywiście w sensie tytułów rozrywkowych na iPhone’a i iPada. Nie traktujcie tego jako listy nowości – często sięgamy po starsze tytuły; zamiast koncentrować się na tym, co nowe, staramy się wybierać to, co dobre. Czasami się mylimy, oczywiście.

W tym tygodniu graliśmy zatem w:

Dead Space – jedna z najpiękniejszych gier na sprzęt Apple’a, kompletna i kapitalna. Niewiele ustępuje swoim odpowiednikom z dużych konsol i z peceta.
Ocena: 4/5
Cena: 2,99 euro
Kup: iPhone, iPad

Czytaj dalej ...
InApp Purchase – szantażowanie?

InApp Purchase – szantażowanie?

Ocena Czytelników

Często czytam Gamasutrę, bo pojawiają się tam ciekawe przemyślenia, nierzadko dotyczące iPhone’owego świata gier. Tym razem Adam Saltsman zabrał się za samą konstrukcję mikrogier, dość mocno mieszając ją z błotem i wygrażając pięścią w stronę twórców, jak to napisał „greed engines” oraz dosadniej „Maelstroms of Suck”.

Czytaj dalej ...
Wywiad ze studiem Infinite Dreams

Wywiad ze studiem Infinite Dreams

Ocena Czytelników

Na studio Inifinite Dreams zwróciliśmy uwagę przez .pl w adresie strony developera w znakomitej grze Sailboat Championship PRO. Parę miesięcy później zagraliśmy w jeszcze lepsze Jelly Defense, które święci triumfy w ostatnich tygodniach w AppStorze i otrzymuje znakomite recenzje na portalach zachodnich. Postanowiliśmy skontaktować się z iDreams i poznać lepiej chłopaków i ich produkcje.

studio infinite dreams wywiad

Kiedy i w jakich okolicznościach powstało studio Infinite Dreams?

Studio Infinite Dreams powstało jeszcze w połowie lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. W tych prehistorycznych czasach, jeszcze jako uczniowie a później studenci, tworzyliśmy gry na Amigę i PC. Gry te zostały wydane na naszym rynku lokalnym. Może ktoś jeszcze pamięta takie tytuły jak: Lazarus, Desert Wolf czy Alien Target?

Profesjonalnym tworzeniem gier zajęliśmy się w roku 2001, kiedy to rozpoczęliśmy pracę nad K-Rally dla konsoli Gameboy Advance. W latach późniejszych zaczęliśmy tworzyć gry na smartphony – przez wiele lat naszym głównym targetem był Symbian, teraz jest to iOS i Android.

Czytaj dalej ...
GameCenter w iOS 5.0 – lepsza motywacja do grania?

GameCenter w iOS 5.0 – lepsza motywacja do grania?

GameCenter, natywna aplikacja Appla na jego urządzenia przenośne miała być odpowiedzią na systemy profilów gracza znane z konsol stacjonarnych – pioniera w tej dziedzinie czyli Xbox’a i kopiującego po nim szybciutko Playstation. Ideą takiego systemu jest tworzenie swoistej kroniki gracza, która odnotowuje w jakie gry graliśmy w karierze i jakie osiągnęliśmy w nich sukcesy oraz daje możliwość podzielenia się tym ze znajomymi i całym światem.

Podczas gdy części graczy totalnie to zwisa i powiewa, na drugim biegunie znajduje się liczna grupa dla której zdobyte punkty, medale, puchary czy plakietki są bardzo istotną częścią grania, w przypadkach ekstremalnych nawet niezbędną – mimo że mają wartość czysto emocjonalną, bo nie dostajemy za nie żadnych wymiernych korzyści materialnych czy finansowych.

Czytaj dalej ...