Moje ulubione gry na iPada i iPhone'a

Rope Rescue, kuriozalny pomysł 0,79 E

Rope Rescue, kuriozalny pomysł

Ocena Redakcji
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Rope Rescue to – na mój nos – efekt przyciśnięcia twórców przez inwestora. Panowie, powiedział inwestor, co jest teraz na topie? Angry Birds i Cut the Rope, ot co! No to proszę mi zrobić grę z ptaszkami, o linach i niech będzie związana jakoś z fizyką.

Autorzy, po upiciu się, bo to przecież niemożliwe, wymyślili jednak coś, w co nawet daje się grać i co jest całkiem fajne po tym, jak już przyzwyczaimy się do tego, że pomysł na grę jest kuriozalny.

Czytaj dalej ...
Where’s my water, kapitalne! 0,79 E

Where’s my water, kapitalne!

Ocena Redakcji
Ocena Czytelników
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Where’s my water pod względem mechaniki (przynajmniej odblokowywania poziomów) bardzo przypomina Cut the Rope. Też mamy jakiś element, który musimy dokądś doprowadzić, a cała gra też jest oparta na fizyce. Na tym jednak podobieństwa się kończą, a Where’s my water wcale z tego pojedynku nie wychodzi z podbitym okiem.

Ta gra bowiem skupia się nie na fizyce latającego cukierka, tylko na fizyce cieczy. Założenie jest równie absurdalne jak w każdej grze z brzegu: oto krokodyl, mieszkający głęboko pod ziemią, ma ochotę na wzięcie prysznica. Jego koledzy jednak poprzegryzali rury, więc do nas należy doprowadzenie wody do wlotu, który następnie przepompuje ją do krokodylego prysznica. Nasza moc – kopanie dziur w ziemi. Nic więcej.

Czytaj dalej ...
Fruit Ninja: Puss in Boots, spora niespodzianka 0,79 E

Fruit Ninja: Puss in Boots, spora niespodzianka

Ocena Redakcji
Ocena Czytelników
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Fruit Ninja to marka sama w sobie, gra, którą polecamy niezmiennie. Puss in Boots to z kolei nowy brand Dreamworks, studia, które po wyeksploatowaniu Shreka postanowiło zabrać się za drugą ulubioną postać dzieci i zrobić film z nią właśnie w roli głównej.

Co z tego zamysłu wyjdzie – nie wiem. Natomiast skrzyżowanie Fruit Ninja z Puss in Boots to karkołomne przedsięwzięcie i wszystko, czego bym się spodziewał, to podmalowanie oryginalnej gry w kocie wąsy i wypuszczenie takiego niby-remake’a. Ale Halfbrick jest ponad to. I dlatego Puss in Boots to bardzo fajna gratka dla miłośników ciachania owoców.

Czytaj dalej ...
MultiBong – w hołdzie praprzodkom 2,39 E

MultiBong – w hołdzie praprzodkom

Ocena Redakcji
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

MultiBong - Febo StudioJeśli MultiBONG brzmi Wam prawie jak MultiPONG to jego wydawcy już się cieszą. Gra jest oczywistym hołdem oddanym najstarszej grze video (pominiemy bowiem spory geeków i przyjmiemy że to właśnie PONG z 1972 był pierwszy).

Tak więc sprawa jest prosta jak drut – a właściwie jak mała deseczka, którą przesuwamy od jednego końca szpary do drugiej, tak aby nie wpadła do niej kulka. Oczywiście czterdzieści lat później, mając do dyspozycji iPada2, wysoką rozdzielczość i miliony kolorów na tym się nie kończy. Ale zasada jest taka jak na Samym Początku.

Czytaj dalej ...
Fruits Collector, dla naprawdę prędkich 0,79 E

Fruits Collector, dla naprawdę prędkich

Ocena Redakcji
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Oto kolejna polska gra, tym razem przedpremierowo u nas – Fruits Collector na iPada. Na pierwszy rzut oka przypomina Fruit Ninja, ale po bliższym zapoznaniu okazuje się być czymś innym. Czymś kompletnie innym.

Fruits Collector to bowiem gra zwiększająca refleks i to jest jej główna zaleta. Pod pozorem zbierania czy raczej przekrawania owoców kryje się bowiem tytuł, w którym sam Chuck Norris po kilku przegranych z rzędu rundach wyjechałby w iPada z półobrotu.

Czytaj dalej ...
Mirror’s Edge, dobra bieganina 3,99 E

Mirror’s Edge, dobra bieganina

Ocena Redakcji
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Mirror’s Edge to przedstawiciel gatunku zwanego endless runner, wymyślonego podczas poszukiwania nowych sposobów sterowania na urządzeniach z ekranami dotykowymi, takimi jak iPhone i iPad.

Mirror’s Edge śledzi losy Faith, dziewczyny, która w utopijnej przyszłości (Orwell, te sprawy) zajmuje się przenoszeniem ważnych informacji. Faith biega po dachach budynków, ścianach, gzymsach i parapetach – czyli to parkour w praktyce. Na ekranie iPhone’a i iPada moim zdaniem nawet ciekawszy niż to, co było na pecetach i dużych konsolach.

Czytaj dalej ...
Orbital – szybcioch idealny 2,39 E

Orbital – szybcioch idealny

Ocena Redakcji
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Są gry, które lubię odpalić mając na granie dosłownie minuty. Czekanie na taksówkę, nasiadówka na domowym sraczu, kolejka na poczcie – te sytuacje zna chyba każdy posiadacz iPhona. I właśnie Orbital – prosta, logiczna gra jest idealnym towarzyszem w takich momentach.

Czytaj dalej ...
Pinball HD, najlepszy z pinballi 0,79 E

Pinball HD, najlepszy z pinballi

Ocena Redakcji
Ocena Czytelników
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

W Pinball HD wykorzystujemy iPada lub iPhone’a w dość oczywistym celu – do grania w pinballa, w Polsce zwanego z niewiadomych przyczyn flipperem. Konkurencja na tym polu jest dość zaciekła, ale to właśnie ten Pinball (mogli się postarać o lepszy tytuł, prawda?) jest najlepszy.

W wersji podstawowej mamy do dyspozycji trzy różne stoły, każdy stosunkowo skomplikowany i zaprojektowany z głową – nie ma tutaj nudy, stale wiemy, co mamy robić. Bo na stołach do pinballa nie odbija się po prostu kuleczki, o nie. Na współczesnych pinballach robi się misje i pomnaża wynik, grając w określony sposób.

Czytaj dalej ...
Puzzle Quest, świetne dla miłośników Bejeweled 2,99 E

Puzzle Quest, świetne dla miłośników Bejeweled

Ocena Redakcji
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Puzzle Quest to starsza już gra (jedna z pierwszych, od których zaczął się wielki boom gier na iPhone’a oraz w ogóle gier w dystrybucji cyfrowej), ale jej długość i jakość sprawiają, że nie sposób przejść obok niej obojętnie.

W tej grze najważniejszy był (i nadal jest) pomysł: połączono tutaj mechanikę z Bejeweled z rasową grą RPG, w której prowadzi się bohatera, który ma czary, statystyki i wyposażenie. Wyszło to nad wyraz dobrze!

Czytaj dalej ...
Flight Control HD, wieczny klasyk 0,79 E

Flight Control HD, wieczny klasyk

Ocena Redakcji
  • Pomysł
  • Technika
  • Grywalność

Niezła gra, perfekcyjnie korzystająca z ekranu dotykowego – Flight Control tak w wersji na iPhone’a, jak i iPada to gra troszkę przypadkowa, ale takie właśnie najbardziej kochamy. Można się mocno w nią wkręcić, jak i zostawić po trzech minutach grania.

Zostajemy kimś w rodzaju kontrolera lotów i naszym zadaniem jest niedopuszczenie do katastrofy. Na ekran z różnych stron trafiają różnokolorowe samoloty, a zadaniem naszego palca jest takie wyznaczenie im trasy, żeby wylądowały bezpiecznie, przy okazji nie zaliczając zderzenia z innymi. Zadanie pozornie banalne staje się nie lada wyzwaniem na trudniejszych poziomach.

Czytaj dalej ...