Moje ulubione gry na iPada i iPhone'a

Reaktywacja

Reaktywacja

Od ostatniego wpisu na tym blogu minęło ponad 1.5 roku. Niestety, pierwotny plan aby solidnie i regularnie recenzować to co pojawia się na iOSa okazał się dla dwóch zapracowanych czterdziestolatków z rodzinami na głowie zbyt ambitny. Cubituss spala nadmiar czasu i energii na Zagraconych, ja zająłem się innymi projektami i tematami. A iGranie podryfowało bez sternika w cyfrowy niebyt.

Czytaj dalej ...
Przegląd tygodnia (24-30 października 2011)

Przegląd tygodnia (24-30 października 2011)

Nadszedł poniedziałek, a więc czas na podsumowanie kolejnego tygodnia na naszym blogu. Tym razem – podobnie jak i poprzednim, na co się nie umawialiśmy, przysięgam – opisaliśmy osiem gier. Oto krótkie notki, tym razem dodaliśmy trzystopniową rekomendację (koniecznie kupić/można kupić/nie kupować).

Czytaj dalej ...
Halloweenowe przeceny

Halloweenowe przeceny

Ocena Czytelników

U nas płaczemy po zmarłych, Ameryka się bawi, a razem z nią cały AppStore. Podsumowujemy to, co się dzieje najciekawszego w przecenach na najbliższy weekend.

Czytaj dalej ...
Przegląd tygodnia (17-23 października 2011)

Przegląd tygodnia (17-23 października 2011)

Ponieważ gramy dużo (a Wy pewnie trochę mniej), uznaliśmy, że przyda się raz w tygodniu podsumować, czym się zajmowaliśmy przez ostatnie siedem dni. Oczywiście w sensie tytułów rozrywkowych na iPhone’a i iPada. Nie traktujcie tego jako listy nowości – często sięgamy po starsze tytuły; zamiast koncentrować się na tym, co nowe, staramy się wybierać to, co dobre. Czasami się mylimy, oczywiście.

W tym tygodniu graliśmy zatem w:

Dead Space – jedna z najpiękniejszych gier na sprzęt Apple’a, kompletna i kapitalna. Niewiele ustępuje swoim odpowiednikom z dużych konsol i z peceta.
Ocena: 4/5
Cena: 2,99 euro
Kup: iPhone, iPad

Czytaj dalej ...
Gra za darmo: Doodle Truck (tylko dzisiaj)

Gra za darmo: Doodle Truck (tylko dzisiaj)

Przesympatyczna gra Doodle Truck, którą zdaniem producenta przez rok od premiery ściągnęło ponad trzy i pół miliona ludzi, jest dzisiaj za darmo. Klikajcie w ten oto link i pobierajcie, póki nie zmienili zdania!

Czytaj dalej ...
Burnout Crash zapowiedziany na iOS WIEŚCI

Burnout Crash zapowiedziany na iOS

Firma Electronic Arts, po umiarkowanie ciepłym przyjęciu Burnout Crash przez recenzentów (co można gładko sprawdzić na Metacritic.com), wreszcie uznała, że idealną platformą dla małych, fajnych gierek na minutkę czy dwie, jest iPhone albo iPad.

Czytaj dalej ...
Gameloft się przecenia 0,79 E

Gameloft się przecenia

Ocena Czytelników

Prawdopodobnie najlepsza obecnie firma od robienia gier na iPhone’a i iPada – Gameloft, czyli komórkowe ramię Ubisoftu – wprowadza przecenę swoich pięciu tytułów. Od dzisiaj wszystkie poniższe rzeczy kosztują po 79 eurocentów, co jest nadzwyczaj korzystną ofertą (przecena o 85%).

Czytaj dalej ...
Professor Layton na iPhone’a

Professor Layton na iPhone’a

Coraz więcej firm dotychczas mocno zakorzenionych na rynku konsol przenośnych stara się przerzucić swoje produkty na iOS, bo iPhone’ów, iPadów i iPodów jest po prostu więcej niż Nintendo DS. Dziś pojawiła się informacja o tym, że kultowa logiczna seria Professor Layton będzie miała swój odprysk na iPhone’ach.

Czytaj dalej ...
Grand Theft Auto III zapowiedziane… na zbyt mocne platformy

Grand Theft Auto III zapowiedziane… na zbyt mocne platformy

Ocena Czytelników

Firma Rockstar Games z okazji dziesięciolecia premiery swojego najbardziej przełomowego produktu zapowiedziała wydanie Grand Theft Auto III (to ten przełomowy produkt właśnie) na iPhone’a 4S oraz iPada 2.

Decyzja nieco dziwi, bo już na słabszy od iPhone’a 4 sprzęt, czyli Sony PSP, wyszły dwie części Grand Theft Auto, wyglądające o niebo lepiej od GTAIII, które pamięta czasy PlayStation 2. Wydaje się więc, że decyzja o wydaniu nowego-starego GTAIII na iPada 2 i iPhone’a 4S ma charakter czysto marketingowy.

Czytaj dalej ...
GameCenter w iOS 5.0 – lepsza motywacja do grania?

GameCenter w iOS 5.0 – lepsza motywacja do grania?

GameCenter, natywna aplikacja Appla na jego urządzenia przenośne miała być odpowiedzią na systemy profilów gracza znane z konsol stacjonarnych – pioniera w tej dziedzinie czyli Xbox’a i kopiującego po nim szybciutko Playstation. Ideą takiego systemu jest tworzenie swoistej kroniki gracza, która odnotowuje w jakie gry graliśmy w karierze i jakie osiągnęliśmy w nich sukcesy oraz daje możliwość podzielenia się tym ze znajomymi i całym światem.

Podczas gdy części graczy totalnie to zwisa i powiewa, na drugim biegunie znajduje się liczna grupa dla której zdobyte punkty, medale, puchary czy plakietki są bardzo istotną częścią grania, w przypadkach ekstremalnych nawet niezbędną – mimo że mają wartość czysto emocjonalną, bo nie dostajemy za nie żadnych wymiernych korzyści materialnych czy finansowych.

Czytaj dalej ...