Moje ulubione gry na iPada i iPhone'a

Wywiad ze studiem Infinite Dreams

Wywiad ze studiem Infinite Dreams

Ocena Czytelników

Na studio Inifinite Dreams zwróciliśmy uwagę przez .pl w adresie strony developera w znakomitej grze Sailboat Championship PRO. Parę miesięcy później zagraliśmy w jeszcze lepsze Jelly Defense, które święci triumfy w ostatnich tygodniach w AppStorze i otrzymuje znakomite recenzje na portalach zachodnich. Postanowiliśmy skontaktować się z iDreams i poznać lepiej chłopaków i ich produkcje.

studio infinite dreams wywiad

Kiedy i w jakich okolicznościach powstało studio Infinite Dreams?

Studio Infinite Dreams powstało jeszcze w połowie lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. W tych prehistorycznych czasach, jeszcze jako uczniowie a później studenci, tworzyliśmy gry na Amigę i PC. Gry te zostały wydane na naszym rynku lokalnym. Może ktoś jeszcze pamięta takie tytuły jak: Lazarus, Desert Wolf czy Alien Target?

Profesjonalnym tworzeniem gier zajęliśmy się w roku 2001, kiedy to rozpoczęliśmy pracę nad K-Rally dla konsoli Gameboy Advance. W latach późniejszych zaczęliśmy tworzyć gry na smartphony – przez wiele lat naszym głównym targetem był Symbian, teraz jest to iOS i Android.

Ile osób pracuje aktualnie w iDreams?

W tej chwili w naszej firmie pracuje 13 osób na stałe oraz kilka osób wykonujących prace zlecone.

studio infinite dreams

Przybliżcie proszę naszym Czytelnikom w jednym zdaniu Wasze gry dostępne aktualnie w AppStore

W tej chwili naszych tytułów w AppStore jest już całkiem sporo. Staramy się wydawać gry z bardzo wielu gatunków więc myślę, że przynajmniej niektóre z nich są dobrze znane czytelnikom. Aktualnie najbardziej popularnym tytułem, zbierającym bardzo wysokie noty, jest Jelly Defense – nieszablonowa gra z gatunku tower defense. Wiele osób jest oczarowana nietuzinkowym wykonaniem, klimatem i muzyką.

Jednym z naszych najpopularniejszych tytułów jest Let’s create! Pottery. Bardzo oryginalna gra polegająca na tworzeniu wirtualnych przedmiotów z ceramiki. Gra jest szczególnie popularna na rynkach azjatyckich i posiada olbrzymią rzeszę fanów. Na dedykowanej stronie www.potterygame.com, można obejrzeć ponad 170.000 przedmiotów stworzonych i wysłanych przez graczy!

Kolejnym naszym popularnym tytułem jest seria Can Knockdown. Pierwsza i druga część została pobrana już ponad 5.5 miliona razy. Tytułów naszych jest znacznie więcej. Polecamy odwiedzenie naszej strony w AppStore.

Jak wygląda sprzedaż Waszych gier na rynku polskim w stosunku do reszty świata? Czy fakt bycia polskim developerem pomaga wam na lokalnym rynku i czy chcecie to jakoś podkreślać?

Rynek polski jest po prostu jednym z wielu rynków, na którym sprzedajemy nasze tytuły. Jesteśmy jednak dumni z naszego polskiego pochodzenia i dlatego ten fakt często podkreślamy.

Jakie są największe problemy i bariery w pracy na platformie Appla?

Pewną barierą jest proces przeglądu i akceptacji tytułu przez Apple. Jednak nasze tytuły nie są kontrowersyjne, więc nie mamy z tym większych problemów. Pewnym kłopotem zaczyna być fragmentacja rynku. Ciężko jest stworzyć tytuł, który będzie świetnie wyglądał na telefonie iPhone 3G i tablecie iPad 2. Staramy się z każdego urządzenia „wycisnąć” jak najwięcej. Im więcej jest urządzeń do obsłużenia, tym trudniejsze jest to zadanie.

Sailboat Championship PRO i Jelly Defense to dwie zupełnie różne gry – symulator żaglówki i tower defense, czy możemy się spodziewać że kolejny hit z waszej stajni będzie znowu eksploracją innego gatunku gier „dotykowych”, czy celowo sondujecie kolejne kategorie?

Myślę, że tytuły które wydajemy są odzwierciedleniem tego w co sami gramy. Lubimy różne gry i dlatego nasze kolejne tytuły będą z całą pewnością zawierały elementy różnych gatunków.

Czy możecie powiedzieć coś więcej o biznesowej stronie waszych projektów? Czy robienie gier na iOS to dobry interes?

Myślę, że w naszym przypadku możemy powiedzieć, że to doby interes. Należy tu jednak zaznaczyć, że jest to rynek niesamowicie konkurencyjny i zdecydowana większość produktów przynosi straty. Naszą dewizą jest koncentracja na wysokiej jakości.  Uważamy, że tylko w ten sposób jesteśmy w stanie wyróżnić się od konkurencji. Jednak nawet taka firma jak nasza, posiadająca wieloletnie doświadczenie, nie jest nigdy pewna czy produkt, który właśnie wchodzi na rynek będzie rentowny.

Jakie macie plany na przyszłość? Nowe marki, nowe gry czy rozwój tego co aktualnie robicie?

Będziemy jednocześnie rozwijać istniejące tytuły jak i tworzyć nowe. Niektóre z naszych gier odniosły spory sukces na rynku. Takie gry jak Jelly Defense, Let’s create! Pottery czy Can Knockdown posiadają wielu fanów, którzy oczekują od nas rozwijania tych tytułów. Z drugiej strony jesteśmy firmą, w której zawsze musi się dziać coś nowego. Dlatego też z całą pewnością będziemy tworzyć nowe gry.
Jeśli chodzi o nowe tytuły, to w tej chwili intensywnie pracujemy nad grą wyścigową K-Rally. Nie chcę zdradzać szczegółów, ale efekty naszych dotychczasowych prac wyglądają bardzo obiecująco.

Dziękujemy za rozmowę i życzymy podbojów tabletów i smartfonów na całym globie!

iGranie.com (c) 2011

Copyright (c) iGranie.com 2011 Wszystkie prawa zastrzeżone

2 komentarze

  1. Comment

    • Good advice ahotner thing I do is never open my mail in the car and leave it on the front seat where anyone can read my account number or other identifying information. The same goes for doctors’ office receipts. There is too much info on these to leave around in the open.I also keep my purse on me when trying on clothes/shoes at a department store. I am always amazed at women who leave their purses unattended on a chair as they admire their new shoes in a mirror or leave them in their changing rooms when they go back into the department to show their husband how the new outfit looks. Another thing to do to prevent theft is to always have your mail held by the post office while you are away on vacation so nobody can steal your bank/credit card/store statements from your unattended mailbox.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Twoja ocena